EN

NO

DE

Sykkelstier på Skeikampen, mye å velge mellom.

Skeikampen | Sykkeldestinasjon

Kart

Utforsk regionen

Veibeskrivelse

Rutebeskrivelse fra sør: Til Skeikampen:Følg E6 nordover til Lillehammer og følg E6 forbi Lillehammer. Ta av til Gausdal (riksveg 255). Bomveg. Følg veien gjennom Segalstad Bru mot Svingvoll. Ta av vegen mot venstre ved Svingvoll (Skeisvegen). Følg veien i ca 10 km for å komme fram til Skeikampen. Ikke ta av for tidlig! Fortsett til du på høyre hånd ser avkjøring og skilt med Skeikampen Alpinsenter.Rutebeskrivelse fra nord: Til Skeikampen:Følg E6 sørover til Tretten. Ta av ved Tretten mot Gausdal og Skei (riksveg 254). Etter 8 km kommer du til Svingvoll. Ta av til høyre mot Skei (Skeisvegen). Følg veien i ca 10 km for å komme fram til Skeikampen. Ikke ta av for tidlig! Fortsett til du på høyre hånd ser avkjøring og skilt til Skeikampen Alpinsenter.

Legg Skeikampen | Sykkeldestinasjon til i reiseruten din.

Skeikampen
2652 Svingvoll

Også i nærheten

1. Skei Fjellkirke ligger idyllisk til mellom grantrærne ved foten av Skeikampen.

822 m
  2. Anders Jacobsens kunstverk ”#kroppen13” er et skulpturelt treningsapparat.

11.83 km
  3. Skulpturen i Fåvang er en naturtro kopi av en mammuthodeskalle i dobbel størrelse, delvis...

14.43 km
  1. På vakre Aulestad bodde nobelprisvinneren Bjørnstjerne Bjørnson med sin familie fra 1875....

16.32 km
  2. Lærerike natur- og kulturopplevelser for hele familien.

19.29 km
  3. På Aurvoll skole har kunstneren Lars Kjemphol laget et verk i samarbeid med skoleelevene....

19.56 km
  4. Ringebu stavkirke er bygget ca. 1220. Den er en av 28 gjenværende stavkirker i Norge, og...

19.74 km
  5. I Langsua nasjonalpark kan du vandre i et vidstrakt familievennlig lavfjellandskap. ...

21.43 km
  6. Stavkirka er den mest besøkte attraksjonen i Ringebu og bakgrunn for skulpturen ”Dragen”...

21.89 km
  7. Ta turen 240 meter inn i det rå fjellet og bli med på en reise tilbake i historien!...

21.94 km
  8. 586 høydemeter på 10 minutter med gondolen.

22.18 km
  9. Gratis inngang og åpent hele året! Museet byr på opplevelser for hele familien, historisk...

22.23 km
  10. Nå kan drømmen bli virkelighet her i Hunderfossen Vinterpark! Mer magiske omgivelser for...

22.53 km
  11. Pilegrimssenteret i Gudbrandsdalen har ansvar for informasjon om ruter, overnatting,...

24.34 km
  12. Ola Sendstads prosjekt ”Krysningsspor” på Hundorp stasjon er en utforskning av folk sitt...

24.86 km
  13. Kirken blir kalt "Gudbrandsdalsdomen", og er en åttekantet steinkirke fra 1787.