EN

Utforsk regionen

Veibeskrivelse

Rutebeskrivelse fra sør:
Følg E6 nordover til Lillehammer og følg E6 forbi Lillehammer. Ta av til Gausdal (riksveg 255). Bomveg. Følg veien gjennom Segalstad Bru mot Svingvoll. Ta av vegen mot venstre ved Svingvoll (Skeisvegen). Følg veien i ca 10 km for å komme fram til Skeikampen. Ikke ta av for tidlig! Fortsett til du på høyre hånd ser avkjøring og skilt med Skeikampen.

Rutebeskrivelse fra nord:
Følg E6 sørover til Tretten. Ta av ved Tretten mot Gausdal og Skei (riksveg 254). Etter 8 km kommer du til Svingvoll. Ta av til høyre mot Skei (Skeisvegen). Følg veien i ca 10 km for å komme fram til Skeikampen. Ikke ta av for tidlig! Fortsett til du på høyre hånd ser avkjøring og skilt til Skeikampen Alpinsenter.

Legg Skei Fjellkirke til i reiseruten din.

Skeikampen
2652 Svingvoll

Tlf: 61 24 74 64

Også i nærheten

1. Flott løype som tar deg fra skogen til høyfjellet og tilbake. Løypa kan gåes begge veier...

705 m
  2. I alt 57km gjennom en del av Norges vakreste fjellverden. Høyfjellets hovedveg gjennom...

748 m
  3. En flott vandretur som er 8 km lang og egner seg spesielt for barnefamilier.

781 m
  1. Skeikampen har 9 heiser, 2 rullebånd og 21 nedfarter på tilsammen 21 kilometer og er en...

822 m
  2. Familievennlig tur fra Skeikampen til Austlid Fjellstue.

3. Turen til Fagerhøi er en fin familietur langs Peer Gyntvegen inn til Fagerhøi som er et...

4. Stien ”Skeikampen Rundt” er ca 12 km lang, i stigende terreng. Dette er en fantastisk...

822 m
  5. En teknisk krevende sykkelrute i vakker natur, egnet for erfarne terrengsyklister.

6. Toppturløypa tar deg med på tur langs ryggen av Skeikampen. På toppen (1123 moh) får du...

7. En noe lengre vandretur, hvor du vil få se vakker utsikt fra toppen av Kyrakampen og den...

822 m
  8. Helgafossen er en av de flotte stedene Skeikampen har å by på. Denne vandreturen er 4 km...

9. Hyggelig setertur i storslåtte omgivelser.

10. En middels krevende tur hvor du får nyte noe av den beste utsikten Skeikampen har å by på...

822 m
  11. Turen starter fra Austlid Fjellstue og rundt fjelltoppen Bjørga. Turen går i variert...

896 m
  12. Dette er en god tur for den som vil ha snilt terreng og i le for vind og vær. I småkupert...

13. Store blå gir skiløperen et variert og kupert terreng opp til Kyrakampen som gir...