EN

NO

DE

Vandring på Skeikampen i flott natur. 35 minutter fra Lillehammer.

Vandretur til Kyrakampen og Knutsholoa (15 km)

TripAdvisor

Kart

Utforsk regionen

Veibeskrivelse

Skeikampen ligger 3 timer nord for Oslo og 35 minutter nord for Lillehammer.
Tog fra Oslo og Trondheim går til Lillehammer. Fra Lillehammer kan man i sesong ta lokalbuss 265 til Skei, men ikke direkte til Austlid. Se busstider på www.skeikampen.no
Rutebeskrivelse fra sør:
Følg E6 nordover til Lillehammer og følg E6 forbi Lillehammer. Ta av til Gausdal (riksveg 255). Bomveg. Følg veien gjennom Segalstad Bru mot Svingvold. Ta av vegen mot venstre ved Svingvold (Skeisvegen). Følg veien i ca 10 km for å komme fram til Skeikampen. Ta av mot venstre ca 0,5 km (Austlidvegen) før du kommer til Skeikampen. Følg veien i 4 km og hold til venstre når du kommer til Veslesetervannet. Ta så avkjøringen til høyre og du kommer til Austlid.
Rutebeskrivelse fra nord:
Følg E6 sørover til Tretten. Ta av ved Tretten mot Gausdal og Skei (riksveg 254). Etter 8 km kommer man til Svingvold. Ta av til høyre mot Skei (Skeisvegen) og følg denne i ca 10 km og du er framme på Skeikampen. Ta av mot venstre ca 0,5 km (Austlidvegen) før du kommer til Skeikampen. Følg veien i 4 km og hold til venstre når du kommer til Veslesetervannet. Ta så avkjøringen til høyre og du kommer til Austlid.

Legg Vandretur til Kyrakampen og Knutsholoa (15 km) til i reiseruten din.

Skeikampen
2652 Svingvoll

Tlf: 61 22 50 00

Også i nærheten

1. Skeikampen har 9 heiser, 2 rullebånd og 21 nedfarter på tilsammen 21 kilometer og er en...

0 m
  2. Hyggelig setertur i storslåtte omgivelser.

3. Helgafossen er en av de flotte stedene Skeikampen har å by på. Denne vandreturen er 4 km...

1. Turen til Fagerhøi er en fin familietur langs Peer Gyntvegen inn til Fagerhøi som er et...

0 m
  2. Familievennlig tur fra Skeikampen til Austlid Fjellstue.

3. En teknisk krevende sykkelrute i vakker natur, egnet for erfarne terrengsyklister.

4. En middels krevende tur hvor du får nyte noe av den beste utsikten Skeikampen har å by på...

0 m
  5. Stien ”Skeikampen Rundt” er ca 12 km lang, i stigende terreng. Dette er en fantastisk...

6. En flott vandretur som er 8 km lang og egner seg spesielt for barnefamilier.

97 m
  7. Flott løype som tar deg fra skogen til høyfjellet og tilbake. Løypa kan gåes begge veier...

130 m
  8. I alt 57km gjennom en del av Norges vakreste fjellverden. Høyfjellets hovedveg gjennom...

122 m
  9. Turen starter fra Austlid Fjellstue og rundt fjelltoppen Bjørga. Turen går i variert...

1.45 km
  10. Store blå gir skiløperen et variert og kupert terreng opp til Kyrakampen som gir...

11. Løypa starter fra Skeikampen og går til Fagerhøi langs Peer Gynt vegen. Vegen blir...

12. Dette er en god tur for den som vil ha snilt terreng og i le for vind og vær. I småkupert...

1.45 km
  13. Den høyeste toppen rundt Skeikampen, på 1244 moh. En tur som egner seg for de som er...